JAARVERSLAG 2010

TIKONDANE COMMMUNITY CENTRE SUPPORT FOUNDATION

De volgende vergaderingen vonden plaats:
22 juni, 5 oktober en 7 december.
De vergaderingen werden in Breda, Teteringen en Delft gehouden en werden allemaal door de voorzitter geopend.
Op de vergadering van 22 juni was Caroline Cox-Johnson uit Engeland aanwezig. Zij heeft het geiten project van de Caro Trust uitgelegd (dat momenteel op Tiko draait) en onze hulp gevraagd om de voortgang van dit project te bewaken.

Activiteiten:

– Van 7 januari tot 9 maart is Anne in Zambia geweest. Zij heeft in de school gewerkt en een remedial teaching unit opgezet;
– Op zondag 7 maart heeft de stichting een filmdag georganiseerd in Filmtheater Mustsee, Breda. De activiteiten van het hele weekend waren gepland rondom de aanwezigheid van Elke Kroeger-Radcliffe in Nederland. De getoonde film ging over Tikondane, een productie van Movedmedia uit Tilburg;
– Na aanleiding van deze film evenement heeft de stichting een bijdrage aangevraagd van de NCDO (Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling). De financiële bijdrage van NCDO werd toegekend voor 1.389,00 euro’s; ook, na aanleiding van de film, heeft de SOB 700,00 euro’s toegekend.
– Na aanleiding van de film, 8 mensen hebben zich als lid opgegeven als “vriend van Tiko”, waarvan twee personen zich vastgelegd hebben voor 5 jaar via een notariële akte. Deze akte is gratis opgesteld door onze notaris.
– Op zondag 29 augustus heeft de stichting een brunchconcert georganiseerd in ’t Sas, Breda. Opbrengst 1.544, 20 euro’s;
– In de maand november is Anne naar Tikondane geweest met de bedoeling het geld van donoren (2,500 euro’s) goed te besteden. Het geld werd besteed aan tekstboeken en schoolbanken;
– In november is Elke weer in NL geweest. Zij heeft bij Lorraine gelogeerd, en bij Maria. In Breda heeft Maria een programma opgesteld incl. een workshop bij de NHTV en een informele discussie bij haar thuis.

Lopende activiteiten:

– schenkingen en drank opbrengst B&B Lieu de Ruse gaat gewoon door;
– het is besloten dat in 2011 de maandelijks Tikondane Newsletter, door Marge in Australië opgesteld (met tekst van Elke), word overgenomen door Lorraine (en Anne),
– de nieuwsbrief “Vrienden van Tikondane” is in 2010, twee keer verschenen, in augustus en december. Anne is verantwoordelijk voor de tekst,
– de stichting heeft besloten voortaan “community-based toerisme” op Tikondane te steunen en heeft een begin gemaakt om commissies te vormen m.b.t. community-based toerisme,
– verkoop van Tiko sjaals en andere producten